Ångerköp & Reklamation


Kan man ångra sitt köp om man inte tycker om varan? 


Du har alltid 30 dagars ångerrätt om du inte är nöjd.

Tänk på att produkten ska vara i väsentligt oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad och i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt öppna och undersöka den. Ångerköp gäller inte på data/tv-spel om plasten/förseglingen är bruten.

Vid ångerköp av använda hygienartiklar och kroppsnära produkter så som tandborstar, rakapparater och in-ear hörlurar och hörapparater etc. godkänns inte ångerköpet av hygienskäl. Är produkten oanvänd kan du däremot ångra köpet.

Ångerrätt gäller inte för företag.

Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finns på retursedeln. Vid ångerrätt står du som kund för returfrakten. Kontakta ditt närmsta postombud eller Schenker för prisuppgifter för returneringen av din produkt.

Återbetalning sker inom 3–14 dagar efter att vi har mottagit och behandlat din retur. Vid obetald faktura makuleras/tas den bort vid mottagandet av returen. 

Fyll i retursedeln som ni skickar tillsammans med varan -- Här hittar du retursedeln

OBS! Vid reklamation: Kontakta alltid kundtjänst först via email: 
support@24.se och invänta svar innan du skickar tillbaka något.


Reklamation


Skulle du få en defekt eller fellevererad vara, kontakta oss på Kundtjänst snarast.

Du har alltid 3 års reklamationsrätt på våra produkter, helt enligt köplagen. (3 månader för uppladdningsbara batterier). För att garantin ska gälla måste ordernummer kunna lämnas.

Har du möjlighet får du gärna maila ett foto på felet då det gör att processen går snabbare. Vi måste godkänna reklamationen innan något skickas tillbaka till oss.


OBS! Vid reklamation: Kontakta kundtjänst via email: support@24.se och invänta svar innan du skickar tillbaka något.

Mer information om Konsumentköplagen för handel på internet hittar du på www.konsumentverket.se.

Skillnaden på garanti och reklamation?                                            
Garantin omfattar funktionsfel som uppkommer under produktens garantitid. Den gäller inte om du som kund har byggt om eller förändrat produktens ursprungliga funktion eller design.

Garantitiden är varierande från produkt till produkt, men hos oss är det alltid minst 6 månader.


Konsumenter har enligt lag 3 års reklamationsrätt gällande ursprungliga fabrikationsfel. Om du vill använda dig av din reklamationsrätt måste du som konsument påvisa att felet har varit hos produkten sedan den tillverkades. Reklamationsrätten omfattar inte slitage eller yttre påverkan.

Transportskador

Om du märker att paketet eller innehållet är skadat vid mottagandet får du kontakta oss på support@24.se omgående så hjälper vi dig att ersätta din skadade försändelse.