Ångerköp & Reklamation

Ångerrätt
Du har 365 dagars öppet köp om du inte är nöjd. Produkten och originalförpackningen ska vara i väsentligt oförändrat skick, annars kan ett prisavdrag göras.

Beställningar från fjärrlager
Vissa av våra produkter skickas från vårt fjärrlager. När en beställning har lagts vidare till detta lager för leverans kan den inte längre avbeställas. Detta beror på att hanteringen sker automatiserat och vi har inte möjlighet att stoppa eller ändra ordern efter att den har överförts till fjärrlagret.

Önskas retur gäller ångerrätten enligt distansavtalslagen efter att varan mottagits.

Ångerrätten gäller inte för följande varor:
- Hygienartiklar inom kropp-, tand- och hårvård samt hörlurar inom kategorin in-ear och bluetooth-headset där förpackningen/förseglingen är bruten.
- Data-/tv-spel, minneskort och toners/patroner om plasten/förseglingen är bruten.
- För att returnera en iCarsoft-enhet måste den vara i nyskick, oregistrerad och fabriksåterställd. Om enheten inte uppfyller dessa krav debiteras en hanteringsavgift på 69 kr.
(Observera att om enheten har registrerats med aktiveringskoden kan ångerrätten inte nyttjas)
- Ångerrätt gäller inte för företag.

Så här returnerar du om du inte vill nyttja vår fraktsedel för 69kr:
Fyll i och bifoga retursedeln → [Ladda ner här]
Du står för returfrakten – kontakta ditt postombud eller Schenker för prisuppgift.

Returer skickas till någon av våra två adresser:
24.se Sverige AB, Box 829, 391 28 Kalmar, Sverige
(Brevretur utan spårning om din produkt väger mindre än 500g)
Paket med utkörning: 24.se Sverige AB, Torsåsgatan 22, 392 39 Kalmar, Sverige
(OBS! Ej ombudspaket, det kan vi inte hämta ut)

Reklamation
Du har 3 års reklamationsrätt enligt lag (3 månader för uppladdningsbara batterier).
För att göra en reklamation går du via vårt system på den här sidan, röd knapp där det står " tryck här för att börja din retur"
(skickar du på eget initiativ så ersätter vi inte fraktkostnaden)

Originalprodukter och tillverkarsupport
För vissa originalprodukter från externa varumärken tillämpar vi en policy där kunden i första hand hänvisas till tillverkarens support för teknisk hjälp, garantiärenden eller reklamationer. Detta beror på att tillverkaren ofta har specialiserad expertis, reservdelar och ett effektivt garantisystem för sina egna produkter.

Garanti
Garantin omfattar funktionsfel som uppkommer under produktens garantitid. Garantitiden är varierande från produkt till produkt, men hos oss är det alltid minst 6 månader.

Transportskador
Om paketet eller innehållet är skadat vid leverans, kontakta oss omgående via [kontaktformuläret].

Mer information om dina rättigheter via Konsumentköplagen finns på www.konsumentverket.se.