Vanliga Frågor

FAQ - Vanliga Frågor

Var är min order?

- Vi strävar efter att skicka iväg din beställning inom 24 timmar helgfri vardag. Du får ett leveransmail när din order blivit skickad, där finns även en spårningslänk (ej vid brevleverans) så att du kan följa din försändelse. Normal leveranstid är 2-3 vardagar, 3-5 vardagar under högsäsongerna.


Hur skickas mitt paket?

- Ditt paket skickas antingen med Postnord som brev eller varubrev, CityMail, Early Bird till postlådan eller Schenker till ombud. Större paket skickas alltid med Schenker och hamnar hos närmaste ombud. För mer information om leveranser: https://www.24.se/leveranser


Vad kostar frakten?

- Frakten kostar 49 kr oavsett storlek, pris och vikt. Fri frakt vid köp över 1000kr.
Har din order blivit uppdelad så skickas den restnoterade produkten fraktfritt när den kommit in i lager.


Kan jag ändra i min order eller avbryta den?

- Oftast hinner vi inte ändra något i beställning då vi vill få iväg beställningen så fort som möjligt, du kan skicka ett meddelande via kontaktformuläret så kommer vi att ändra den om vi hinner. Vill du avbryta ditt köp så skicka ett mail med ordet makulera i ämnesfältet så hinner vi förhoppningsvis avbryta ordern innan den blivit skickad.


Hur ångrar jag ett köp?

- Du hittar våra returadresser samt retursedel här https://www.24.se/angerkop-reklamation, du kan även kontakta oss via skicka ett meddelande via kontaktformuläret så ger vi dig vidare instruktioner. Returfrakten bekostas av dig som kund, vi erbjuder även en spårbar retur för självkostnadspris 69-129 kr. Kontakta vår kundtjänst för mer information. Ångerköp av använda hygienartiklar och kroppsnära produkter så som tandborstar, rakapparater och in-ear hörlurar och hörapparater etc. godkänns inte av hygienskäl.


Hur gör jag en reklamation?

- Skicka ett meddelande via kontaktformuläret , ange ordernummer, beskriv vad som är fel samt bifoga en bild om det är nödvändigt så kan vi hjälpa dig snabbare med reklamationen.
Skicka ej tillbaka något innan du fått svar från oss när det gäller reklamationsärenden, vid godkänd reklamation ordnar vi alltid med returfrakten om produkten ska returneras och du ska ej bekosta returen själv.


Hur lång är garantitiden?

- Vi erbjuder alltid minst 6 månaders garanti på alla produkter. Originalprodukter har oftast en längre garanti på minst 1-2 år.


Vilka betalningsalternativ har ni?

- Vi använder oss av Klarna där ni kan välja mellan faktura, kort, swish och direktbetalning.


När får jag mina pengar tillbaka?

- Vid frågor gällande betalning, faktura eller återbetalning kontakta Klarnas kundservice direkt. Du kan även använda deras chattfunktion i Klarna-appen.
Det brukar ta ca 1 vecka från du postat din retur tills din order hunnit bli behandlad av vår returavdelning. Du blir kontaktad av returavdelningen när returen har blivit behandlad och en återbetalning är inlagd.


Vad är prisgaranti?

- Vi lämnar 30 dagars prisgaranti. Det innebär att om du hittar samma produkt billigare hos en annan webbutik så betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Kontakta vår kundtjänst och ange ditt ordernummer samt länk till den billigare produkten. Mer information kan ni hitta här: https://www.24.se/prisgaranti