Kundservice



Kontaktinfo:
24.se
Box 829
391 28  Kalmar
Sverige

Org.nr: 556444-4593

Telefonsupport Måndag - Fredag 13.00 - 17.00
Tel:0480-780000
Fax:0480-780349
Kundtjänst via email: support@24.se
Supporten kan prata Svenska och Engelska

Eller kontakta oss via formuläret nedan



Kan man ångra sitt köp om man inte tycker om varan?
Du har alltid 30 dagars ångerrätt om du inte är nöjd. Tänk på att produkten ska vara i väsentligen oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad och i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt öppna och undersöka den. Ångerköp gäller inte på data/tvspel om plasten/förseglingen är bruten. Skulle du ångra dig efter 5-6 veckor så går det fortfarande bra att använda din ångerrätt, vi är inte så petiga. "Är du nöjd är vi nöjda."


Fyll i retursedeln som ni skickar tillsammans med varan -- Här hittar du retursedeln


Vad betyder de olika lagerstatus ni har?

Vi har olika lagerstatus på produkterna beroende på om de finns i lager eller inte. Vanlig lagerstatus är:

• I lager, skickas omgående = Varan finns i lager hos oss och skickas omgående efter genomfört köp.
• Kommer i lager (följt av ett datum) = Produkten är då beställd och på väg till vårt lager från vår leverantör. Du kan då beställa varan så skickas den till dig direkt vid inleverans. Notera att datumet du ser endast är ett preliminärt datum.
Har du fler artiklar i din beställning som finns i lager, skickas de direkt samma dag till dig, och varan som är restnoterad skickas fraktfritt senare, när den kommer i lager. Det går inte att använda betalsättet "Postförskott" tillsammans med restnoteringar, då makuleras den restnoterade produkten.
• Ej i lager, kan beställas inom 3 till 14 dagar = Varan är slut och beställd hos leverantör, dock kan ingen förbeställning göras. Varan kommer normalt in på lager inom 14 dagar, inleverans datum är dock inte bekräftat, utan kan komma att ändras om varan är slut hos leverantören.
• Tillfälligt slut, leveransdatum okänt = Varan är slut och finns inte att beställa hos leverantör. Antingen dröjer det månader innan varan kommer eller kommer den att utgå ur sortimentet.
• Slutsåld = Varan har funnits som ett erbjudande men är slutsåld. Varan kan komma i lager inom kort, dock kan priset vara högre.


Vad är fraktkostnaden på min order?

Fraktkostnad är 39kr, oavsett storlek på din order. Fraktfritt vid köp över 1000kr. Du ser alltid din totala fraktkostnad i kassan innan du bekräftar ordern. Väljer du betalning via Postförskott tillkommer 73 kr. 


Hur kommer min order hem till mig?

Vi använder oss utav Posten eller Schenker som speditör. Paketet skickas direkt hem till dig, har du valt postförskott eller om paketet är stort, får du en avi för att kunna hämta paketet på ditt närmasta utlämningsställe. 


Vilka betalningssätt finns det?

Det finns 5 olika betalningsmöjligheter.

- Betalning mot postförskott
Betala ditt paket när du hämtar det på utlämningsstället. Postförskottsavgift på 73 kronor tillkommer.
Högsta belopp för Postförskottköp är 2000kr.

- Kortbetalning
Betala säkert med ditt VISA, Eurocard/ MasterCard. Din betalning är 100% säker genom DebiTech Payment Gateway, vilket anses har högsta säkerhet gentemot bedrägerier. Kortnumret skickas via en krypterad anslutning direkt till banken.

Har ni problem att beställa med kortbetalning så kan det vara en inställning i webbläsaren som måste ändras. Ni behöver godkänna weblbläsaren att spara 3:e partens kakor, (third part cokkies).

- Direktbetalning via din bank
Betala säkert via din Internetbank. Din betalning är 100% säker genom DebiTech Payment Gateway, vilket anses har högsta säkerhet gentemot bedrägerier. Betalningen skickas via en krypterad anslutning direkt till banken. Fungerar med Swedbank, Nordea och Handelsbanken i nuläget.

- Förskottsbetalning
Vid förskottsbetalning sker betalning till vårt Bankgiro 5374-3282.
Har du valt betalning mot faktura kan du ej använda dig av detta bgnr, utan fakturan kommer separat efter ca 1 vecka.
Tänk på att när du fått din orderbekräftelse, väntar vi på din betalning innan vi levererar din order. Det är då viktigt att uppge ditt unika ordernummer som referens/meddelande vid betalningen. Inga extra avgifter tillkommer. Tänk också på att det tar 2-3 vardagar innan betalningen är registrerad på vårt bankgiro.
Betalning bör komma in inom 7 dagar annars annulleras ordern.

- Fakturabetalning
Du kan handla dina varor på faktura mot en faktura-avgift på 9kr.
Leverans kan endast ske till din adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress eller särskild adress.
Betalningsvillkor är 14 dagar netto, Vid försenad betalning tillkommer kravavgift på 60kr, samt ränta på 2%/mån.
I samband med köpet görs även kreditkontroll. Kraven som ställs är att man inte har betalningsanmärkningar samt en viss inkomst.
Högsta belopp för fakturaköp är 1000kr (1500kr för företag).
Tänk på att fakturan medföljer i ditt paket.
Man kan endast ha 1000kr (1500kr för företag) kredit hos oss, beställda ordrar efter det makuleras automatiskt.

Finns alla era produkter i lager för omgående leverans?

90% av våra produkter finns i lager. Du ser alltid på produkten om den finns i lager eller inte. Vårt lager uppdateras i realtid.


Hur lång är leveranstiden?

Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar, men kan under högsäsong vara 3-5 arbetsdagar efter mottagande av din order.


Jag har glömt mina inloggningsuppgifter, vad gör jag då?

Klicka här så skickar vi ditt lösenord till dig.


Min order har inte kommit fram, trots att det gått 7 dagar sedan jag beställde?

Det kan bero på flera saker. De två vanligaste orsakerna är: Att ni valt betalningssätt förskottsbetalning och glömt förskottsbetala, vilket betyder att vi väntar på din betalning för att kunna skicka iväg er order. eller Att brevbäraren glömt lägga hämtningsavin i er brevlåda. Kontakta ditt vanliga utlämningsställe och hör om paketet finns där. I annat fall, kontakta kundtjänstså hjälper vi er omgående


Tänk om produkten levereras trasig?
Alla varor kontrolleras innan de skickas iväg. Trots det kan oturen vara framme. Kontakta oss så snart möjligt så ser vi till att lösa problemet utan dröjsmål, då ni som kund är det viktigaste vi har.


Reklamation
Vi kontrollerar alltid att de varor du beställt är felfria innan vi skickar dem. Trots det kan fel givetvis uppstå, och då är det viktigt att vi kan lösa detta så smidigt som möjligt för dig som kund, då detta är viktigt för oss. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara, kontakta oss påKundtjänst snarast, så löser vi felet omgående. Du har alltid 3 års reklamationstid på våra produkter, helt enligt köplagen. (3mån för uppladdningsbara batterier) För att garantin ska gälla måste ordernummer kunna lämnas av kunden. Fyll i retursedeln som ni skickar tillsammans med varan - Retursedel

Kan jag hämta mina varor på ert lager i Kalmar?

Det går tyvärr inte att hämta en beställning i Kalmar. Anledningen är att det inte är kostnadseffektivt. Vi har valt bort affärslokaler och dyra inredningar för att hålla låga priser och snabba leveranser till dig som kund. 


Vad finns det för olika Patrontyper?

Originalpatroner - Produceras av originaltillverkare såsom HP, CANON, LEXMARK och EPSON m.m.

Miljöpatroner
- Originalpatroner som återanvänds för att minska miljöförstöring av vår värld. Tomma originalpatroner i bra skick rengörs och slitdelar byts ut mot nya, därefter fylls dem på med nytt bläck och återanvänds. Bläcket uppfyller samma kvalitetskrav som originalbläck och en miljöpatron innehåller lika mycket bläck som en ny originalpatron. Skillnaden är priset, som blir billigare för konsumenten än originalpatroner.

Kompatibla patroner
- Nytillverkad patron som inte är tillverkad av Originalltillverkaren, men som passar lika bra till din skrivare som en originalpatron. Bläcket uppfyller samma kvalitetskrav som originalbläck och en miljöpatron innehåller lika mycket bläck som en ny originalpatron. Skillnaden är priset, som blir billigare för konsumenten än originalpatroner.

Gäller skrivargarantin när en kompatibel patron använts?
Ja, det gör den. Konkurrensverket prövade saken våren 2003. Tillverkarna Canon, HP och Lexmark hade förklarat för sina leverantörer att skrivargarantin inte skulle gälla om kunden hade använt en kompatibel patron. Men när Konkurrensverket frågade företagen medgav de att garantin visst skulle gälla även om man använt en kompatibel patron (Konkurrensverket mål 251:2003). 


Övriga frågor
.
Finns inte din fråga med så kontakta kundtjänst via e-post här.

_________________________________________________________________________